Zhmotnite svoju predstavu o podnikaní vďaka crowdfunding-u

Zhmotnite svoju predstavu o podnikaní vďaka crowdfunding-u

Súčasná doba je pre mnohých začínajúcich podnikateľov pomerne zložitá. Na jednej strane existuje sloboda v podnikaní, vďaka ktorej vieme svoj nápad či myšlienku rozvinúť, na druhej strane myšlienka nie je všetko. Potrebujeme viac. Tým viac myslíme nielen organizačné schopnosti, ale najmä finančné prostriedky. Získať ich nie je žiadnou prechádzkou ružovou záhradou. Zobrať si úver nesie so sebou značné riziko. Našťastie existuje takzvaný crowdfunding. Že ste o ňom ešte nepočuli? Niet sa čomu čudovať. Ide o pomerne nový pojem a zároveň spôsob, ako môže začínajúci podnikateľ rozbehnúť svoj biznis. Poďme sa spoločne pozrieť, čo sa za týmto pojmom ukrýva. 

Financie potrebuje každý začínajúci podnikateľ

Crowdfunding a jeho dostupnosť
Financie z crowdfundingu

To je čistá pravda. No kde ich zohnať? Čo keď podnikanie nevyjde a začínajúci podnikateľ bude viazaný vysokým úverom? Skúste inú cestu, ktorou môže byť práve crowdfunding. V tomto anglicky znejúcom slovíčku sa skrýva riešenie a veľká pomoc. Keď sa pozrieme na jeho preklad, zistíme, že ide v podstate o financovanie davom. Je pravda, že mnoho začínajúcich podnikateľov financuje realizáciu svojho nápadu prostredníctvom sponzora či investora. Nie každému sa však podarí niekoho takého získať. Crowdfunding je akási platforma, ktorá umožňuje ľuďom s nápadom a víziou začať podnikať na základe finančnej podpory od verejnosti. Zároveň je to aj akýsi prieskum, pretože môžete vidieť, či o váš nápad má niekto záujem. 

Ako sa dostať ku crowdfundingu?

Veľmi jednoducho. Na internete totiž narazíte na niekoľko stránok, ktoré sa crowdfundingu aktívne venujú. Jednou z nich, a zároveň najúspešnejšou, je Kickstarter. Tento web vznikol v roku 2009 a jeho služby využilo doposiaľ už viac ako 9 miliónov návštevníkov. Narazíte však aj na ďalšie internetové stránky, ktoré vám môžu pomôcť. No a v čom sa od seba odlišujú? Snáď iba v podmienkach, ktoré poskytujú užívateľom a žiadateľom o finančnú pomoc. Nemyslite si však, že stačí stručne opísať svoju myšlienku a peniažky sa začnú sypať. Crowdfunding je o niečo zložitejší. Vašu prvotnú myšlienku je potrebné rozpracovať do podrobnejšieho projektu, vďaka ktorému potenciálni „investori“ pochopia, o čo pôjde. Do rozpočtu by ste samozrejme mali zahrnúť aj ich odmenu. Rozhodli sa vás predsa podporiť, tak je tento krok rozhodne na mieste. Všetko podstatné o crowdfundingu nájdete na webovej stránke https://printtalk.sk/