Návrhy turistických trás vo Vysokých Tatrách

Vysoké Tatry sú najvyšším  na Slovensku a v Poľsku a sú zároveň jediným horstvom v týchto štátoch s alpským charakterom. Sú geomorfologickou časťou Východných Tatier a majú rozlohu 341 km² (260 km² na Slovensku a 81 km² v Poľsku). Najatraktívnejšou časťou Tatier, sú ich cyklotrasy a turistické trasy Vysoké Tatry.

Turistická trasa Vysoké Tatry – Štrbské pleso – Tri studničky

Turistické trasy Vysoké Tatry pre horolezcov

Trasy na turistiku vo Vysokých Tatrách

Pohodlný lesný chodník vedúci miestami partizánskych bojov počas SNP v blízkosti cesty Slobody. Nachádzajú sa tu drevené domčeky patriace lesnej správe. Pri dobrej viditeľnosti je vidieť Kriváň. Náročnosť turistickej trasy je ľahká a trvá menej ako 4 hodiny. V prípade, že chcete od prechádzky vo Vysokých Tatrách viac, môžete z turistickej trasy Vysoké Tatry, Tri Studničky pokračovať ďalej na Kôprovský štít. Turistická trasa na Kôprovský štít z troch studničiek má strednú náročnosť a jej trvanie je celodenné. Od budovy starej lesovne na Troch Studničkách prejdeme cez lúku a stúpame lesom, prekročíme chrbát Veľkej Pálenice a začneme zostupovať veľkými serpentínami na rázcestie pod Grúnikom v Kôprovej doline. V Kôprovej doline pokračujeme asfaltovou cestou s miernym stúpaním. Pokračujeme lesnou cestou, striedajúci lesné úseky s lúkami, až po rázcestie pod Hlinskou dolinou. Tu odbočíme vpravo, prudko zostúpime na dno doliny, prekročíme potok a začíname vystupovať Hlinskou dolinou pozdĺž pravého brehu Hlinského potoka. Cesta vedie lesom, neskôr v kosodrevine. V závere terasovitej doliny vystupujeme trávnato-skalnatým terénom v serpentínach do Vyšného Kôprovského sedla. Zo sedla po červenej značke stúpame suti novým chodníkom na vrchol Kôprovského štítu.

Z Troch studničiek na Kriváň

Výstup na Kriváň prostredníctvom turistického chodníka z Troch Studničiek je náročný a treba si naň vyhradiť minimálne pol dňa.  Od Troch Studničiek nasleduje stúpanie po zalesnenom svahu Grúnika, potom serpentínami cez kosodrevinu popod chrbát Vyšnej Priehyby do Krivánskeho žľabu. Nasleduje strmý výstup cez Malý Kriváň do Daxnerovho sedla a potom strmým juhozápadným úbočím po skalách na vrchol Kriváňa.

Z Troch studničiek na stredne náročnou turistickou trasou na  Hladké sedlo

Výstup na Hladké sedlo z turistickej trasy Vysokých Tatier z časti Tri Studničky považujeme za strednú náročnosť, na jej prejdenie si ale musíme vyhradiť celý deň. Po prekonaní nízkeho chrbta Grúnika vedie turistický chodník Kôprovou dolinou po asfaltovej ceste s miernym stúpaním. Pod stenou Kriváňa na vysokom prahu doliny Nefcerka uvidíte Kmeťov vodopád. Na ľavej strane sa nachádza hrebeň Liptovských kôp, ktoré patria už do Západných Tatier. Potom ako prejdete odbočku do Hlinskej doliny a odbočku do Temnosmrečinskej doliny začína namáhavejší výstup Kobylou dolinkou do sedla Závory odkiaľ výstup pokračuje do Hladkého sedla.

Z Troch studničiek na stredne náročnou turistickou trasou na Temnosmrečinské plesá

Výstup na Temnosmrečinské plesá považujeme za turistickú trasu so strednou náročnosťou, ale na jej prejdenie si musíme vyhradiť taktiež celý deň. Potom ako prejdete odbočku do Hlinskej doliny a odbočku do sedla Závory začína výstup do Temnosmrečinské plesá. Turistický chodník končí pri prvom plese – Nižnom Temnosmrečinskom plese.